fondo
Logo Conseller�a
Logo Agacal
CIAM
Instalaciones CIAM
actividades > Prensa
O CIAM referencia na investigación láctea en Europa

Data: 01/03/2018

FONTE DA NOVA: "El Comarcal-23 Edición Abegondo/Coirós" (Marzo 2018)

 

Dairyfuture

[A. S. R.] El Centro de Investigaciones Agrarias de Mabegondo afronta numerosos frentes para el desarrollo de las actividades propias del rural de Galicia. Su trabajo secular le ha convertido en una de las referencias en investigación en este ámbito, por lo que las grandes Administraciones recurren a él para el desarrollo de proyectos internacionales. Por eso está incluido un estudio europeo denominado Dairy-4-Future que incluye a todos los países del arco atlántico, iniciado en el 2014 y con previsión de obtener las conclusiones en el plazo de dos años. «O obxectivo é analizar cen explotacións gandeiras, unhas dez por rexión, para determinar cales son os recursos máis eficientes e crear un label, unha etiqueta coma as das lavadoras ou os electrodomésticos, A, B, C, D...», explica César Resch Zafra, técnico responsable desde hace ocho años del departamento de Leite Producción del CIAM. Así que des esas instalaciones de Abegondo se han escogido a esas diez explotaciones, muy variadas en cuanto a número de cabezas y ubicación.

Al margen de este proyecto europeo, este departamento «vacuno» del CIAM desarrolla sus propios estudios, siempre en estrecha relación con el Laboratorio Interprofesional Gallego de Análisis de Leche. «Analizamos todo o proceso da alimentación das vacas —explica César Resch- observamos como responden a cada comida. O bo de Galicia é que en xeral o produtor de leite coincide co produtor da forraxe que alimenta ás súas propias vacas e iso simplifica moito o noso sistema».

Leche-plus

Todo esto determina la calidad de la leche que, a día de hoy, se determina en un ejercicio de fe en cada ganadero. «Partimos de que aquí en Galicia o leite sempre é bo, pero en función do sistema de alimentación pode ter unhas características diferentes e ser mellor aínda», añade el técnico. En conclusión, esta labor de investigación puede ayudar a determinar de forma más feaciente la excelencia de la leche de determinadas explotaciones, una «leche-plus».

En el CIAM, la alimentación de las vacas está totalmente controlada a través de dispositivos digitales. En el ordenador de César Resch queda registrada cada ingestión de cada res, con su correspondiente dosis.

NOVIDADES DO CIAM

foto
01/12/2023
Nº: 7 Revista de divulgación do Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo
foto
25/10/2023
Taller: UTILIZACIÓN DAS APLICACIÓNS “RAX” DE RECOMENDACIÓN DE ABONADO CON XURROS (PROXECTO AC2021C-07)
foto
01/06/2023
Nº: 6 Revista de divulgación do Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo
foto
01/03/2023
Nº: 5 Revista de divulgación do Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo
foto
29/11/2022
Xornada Técnica: A FERTILIZACIÓN DAS PRADEIRAS
foto
28/11/2022
Xornada Técnica: INDICADORES BIOLÓXICOS E HIDROMORFOLÓXICOS DE BOAS PRÁCTICAS AGRARIAS

 

fondo

EMPRESA

PROXECTOS

ACTIVIDADES

PUBLICACIÓNS

APLICACIÓNS RAX

SOCIAL

Copyright 2019 - CIAM - Centro Investigacións Agrarias de Mabegondo - Todos os dereitos reservados